+48 51 05 07 566

Obsługa handlowa

+48 66 09 84 728

Obsługa techniczna

Opis remontu

Pompa Moris

  • Termin: 6.10-22.10
  • Rodzaj urządzenia: Pompa wirowa
  • Miejsce eksploatacji: ANWIL S.A. we Włocławku
  • Producent: MORIS

ZAKRES WYKONANYCH PRAC:

  1. Szkolenie stanowiskowe pracowników.
  2. Przygotowanie sprzętu do wykonywania prac.
  3. Odłączenie instalacji chłodzącej od przekładni.
  4. Demontaż przekładni napędowych pomp P-289, P-290 i P-291.
  5. Transport przekładni na warsztat firmy T&T PUMPS.
  6. Remont przekładni na warsztacie:
Image
Image
Koła zębate przekładni

Po demontażu przekładni na części stwierdzono naloty na bieżniach wewnętrznych łożysk, które spowodowane były wysoką temperaturą pracy przekładni.

Stan uzębienia na wałku atakującym wykazuje pierwsze ślady złuszczenia.

Image
Wałek atakujący przekładni
Image
Zębatka przekładni

Stan uzębienia koła zębatego dużego nie wykazuje śladów zużycia. Profil zęba zostaje nienaruszony.

  1. Wymiana łożysk 22320 – 6 szt.
  2. Wymiana łożysk 22228 – 6 szt.
  3. Wymiana pierścieni uszczelniających wykonanych z vitonu,
  4. Piaskowanie korpusów,
  5. Udrożnienie chłodnicy olejowej,
  6. Wymiana oringów,
  7. Malowanie przekładni,
  8. Wymiana filtrów oddychających,
  9. Transport przekładni oraz montaż na stanowisku.
  10. Podłączenie układu chłodzącego przekładni

Remont pompy MORIS nr P-290

  1. Demontaż kolana fi 1300mm na ssaniu pompy,
  2. Demontaż wirnika pompy,
  3. Demontaż zespołu wirującego,
  4. Transport zespołu wirującego na warsztat firmy T&T PUMPS,
  5. Roztoczenie tulei dławnicznej,
  6. Wspawanie nowej tulei wykonanej z mat. Duplex,
  7. Osadzenie tulei dławnicznej na zespole wirującym,
  8. Transport zespołu wirującego do Anwil Włocławek.
  9. Montaż zespołu wirującego na stanowisku,
  10. Montaż wirnika,
  11. Dławiczenie pompy,
  12. Osiowanie zespołu pompa-przekładnia,
  13. Wymiana uszczelek płaskich na połączeniu kołnierzowym kolana,
  14. Montaż kolana fi 1300mm,
  15. Podłączenie układu chłodzącego do dławnicy.

Image
Pompa MORIS nr P-290

Stan wału pompy określamy jako dobry. Szczegółowy raport z pomiarów wału zostanie przedstawiony w załączniku. Łożyska zamontowane na wale wykazują pierwsze oznaki łuszczenia bieżni zewnętrznej. Luz łożyskowy łożyska od strony wirnika w normie (0,15 mm), luz łożyskowy łożyska od strony przekładni w normie (0,18 mm).

  1. Demontaż starych łożysk 22244 oraz 23244,
  2. Weryfikacja wału,
  3. Zabielenie powierzchni pod tuleję dławniczną,
  4. Oczyszczenie pozostałych powierzchni wału,
  5. Montaż nowych łożysk,
  6. Montaż spiraltracka,
  7. Konserwacja wału,
  8. Pakowanie,
  9. Transport do Anwil Włocławek.

Image
Zespół wirujący pompy MORIS